Utflykt till Bamberg

Halloj Kex! :]

Kom nyss hem från en litet pubbesök. Det var inte så mycket folk i centrum idag, men jag antar att alla ungdomar är på den stora puben på Königstraβe där det är studenttema idag. Eller så var det en typisk låt-oss-sitta-inne-och-äta-på-restaurang-dag, för det var massa med människor inomhus på restaurangerna! Eller så berodde det på att det kom några regndroppar i stan ikväll. Vi kunde hur som helst inte gå på studenttema-festen för imorgon ska vi upp förhållandevis tidigt. International Office på GSOH bjuder oss utbytesstudenter på en utflykt till Bamberg, 55 km från Nürnberg. :]

Bamberg, ja..Har väl inte hört så mycket om det. Men staden skall tydligen ha 18 museer och ett ölbryggeri-museum. Jag tror vi skulle dit och titta en sväng. Det bör tilläggas att bland dessa museer skall det bo ungefär 70 000 glada öldrickare. Jag kanske är en av dem imorgon!:]

Men tja..jag vet troligen bättre imorgon när jag besökt stan, så jag önskar er fortsättningsvis God natt!

Byeee! :]



BAMBERG





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0