Starbucks = Gratis WiFi!

Hej Kex! :]

När allt hopp är borta och när Internet är utom räckhåll finns det en plats som räddar en- STARBUCKS!

Nejdå, så illa är det väl inte men faktum är att med mitt slöa internet, som jag förövrigt hoppas kunna fixa nu efter helgen, inte kan hantera mer än FB och MSN, så är STARBUCKS verkligen en räddare i nöden.

Ikväll ska jag göra pannkakor till mina utländska vänner. Jag hoppas på en dundersuccé, men jag är ingen höjdare på att göra pannkakor(med sylt och grädde). Det är dock inte smaken som är anledningen till det, utan snarare att mina pannkakor inte verkar vilja hålla ihop. Men ikväll skall jag lyckas!! Queenie, som förövrigt är från Hongkong ska bjuda på kycklingvingar och Fried Rice! :] Hon har gjort det förut och det är att rekommendera.

Senare under kvällen ska vi till "Moonfestival", vilket är en fest främst för våra asiatiska vänner. Jag vet inte så mycket om den, förutom att man firar någon flicka på månen. Kanske har något att göra med Rickard Wolfs "Pojke på månen", men det är bara en vild gissning. Hah!

Nu tänker jag inte säga mer eftersom jag helt enkelt inte vet mer om festivalen för tillfället, men den kan säkert förklaras med några bilder imorgon! :]

Dagens väder: Lite kallt :/ med lite sol emellanåt. 12°C!

Byeee! :]


Moonfestival!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0