OKTOBERFEST - München - Check!

Hej mina Kex!

Då har man varit där! Festen alla pratar om - OKTOBERFEST. Faktum är att jag redan varit på en OKTOBERFEST, nämligen Nürnbergs Volksfest. Enda som skilde i princip var att OKTOBERFEST var ganska mycket större och med tio(!) gigantiska öltält istället för Nürnbergs tre. Nürnbergs Volksfest kan dock stoltsera med att ölen var hela € 2 billigare - € 8,85 på O.F! Det fanns som vanligt massor med karuseller, fulla folk, ÖL och glädje. Vi hade väldigt tur med vädret, 22 grader och sol! Idag kan jag dock meddela att det regnar här i Nürnberg och det ska fortsätta göra det hela helgen! Man kan ju inte ha sommar jämt. Jag tror hösten kommit hit på riktigt nu.

Jag kan också tillägga att jag inte har något vidare internet här hemma. Internetuttaget är sönder och jag måste få ett nytt, vilket jag nog komma få i nästa vecka. Därmed sitter nu jag på STARBUCKS och sniker åt mig WiFi! :]

Såg också München igår, en underbar och megastor stad. Det kändes som om stan hade tio centrum, för restauranterna och affärerna tog aldrig slut. Och ja, det stämmer att München är en av Europas dyraste städer. Vi såg BMW:s högkvarter och Allianz Arena - Bayern Münchens fotbollsarena.

Auf Wiedersehen! :]

BILDER FRÅN GÅRDAGEN!


Queenie är glad över biljetten!



ÖL!



Min första Oktoberfest-öl!



Ett av TIO öltält!



BMW:s högkvarter!



Ett annat öltält!



Allianz-arena!



München!



OKTOBERFEST!



DRÄKTER!



RÅDHUS



Fin dag!



Gruppfoto!



München



Gilles och Ena!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0