NÜRNBERGER VOLKSFEST!

Hej Kex!


( JA, DET ÄR JAG!! 1 LITER! Tillsammans med Matthew från Skottland)

Igår var en helt galen kväll då jag och gänget tog spårvagn nr. 9 och drog till Nürnberg Volksfest! Förutom att åka karuseller och äta god mat köpte jag även öl(applåder tack!). Det kryllade av folk och jag såg någonstans att det kommer c.a. 1,5 miljoner besökare under dessa två veckor- helt galet många ju!  När man snackar öl på Volksfester i Tyskland snackar vi inga 33 cl för 40 spänn, utan snarare 1 LITER(!) för sisådär 6 Euro, sisådär 55 spänn!  Inte det billigaste som går att hitta här har jag fått höra, men ett rimligt pris ändå - ölen hade ju ändå en alkoholhalt på 6,5 %. Något som för all del kanske inte var det bästa för en jag-dricker-inte-riktigt-öl-kille - iaf. inte i dessa mängder! :] Men skall något göras skall det göras rejält!

Jo, jag åkte också en helt galen karusell! Kommer inte ihåg vad den hette riktigt, men det varen gunga med toppfarten 100 km/h och som roterade flera varv - något som förövrigt fick mitt huvud att nästan spricka. Och allt detta högt upp i luften! Gaaaaah! Aah, ni får se själva nedan!

Jag tänker nu låta bilderna tala sitt tydliga språk om hur fantastiskt kul det var igår och tänker använda fyra stycken nyckelord till kvällen.

1.GALET 2.ÖL 3.WUNDERBAR 4.FOLK

Kan tillägga att Volksfest inte slutar föränn 12:e september, så det kan mycket väl bli några till!

Dagens väderrapport: 20 grader och växlande molnighet! = veckans tredje Gelato i city i eftermiddag!

Tshcüss! :]































------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------






Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha fy fan vilken karusell!

2010-09-05 @ 15:33:26
URL: http://jourapresjour.blogg.se/
Postat av: ocka

du e inte...ja du vet ;-)

2010-09-05 @ 20:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0