Nightlife in Nürnberg.

Hej Kex! Idag var det orientation-day på universitetet, så har fyllt i tråkiga papper, fått blanketter, flyers och så vidare =)  Har även ätit den berömna Nürnburger på Mcdonalds och den var inte alls så dum! 3 stycken tyska småkorvar i bröd med senap och ketchup!(Bild finns längre ner..ETT MÅSTE!!) Vill också informera att Tyskland har McRib, alltså hamburgare med glaserade ribs i sig - låter ju hur mums som helst! :]

Har officiellt förlängt sommaren nu också för idag var det typ 20 grader C. här i stan + sol! Nice vettu! :] Förstår dock inte varför Michal (Polacken) inte dog av värmeslag, haha! När det var såpass varmt åt vi även italiensk glass, tiramisu, samt tog en kaffe på Starbucks! Ich liebe Nürnberg!

Ikväll ska jag prova på lite nattliv i Nürnberg - sen om det blir en bar eller pub återstår att se :) Ska iaf ha min första Nürnbergsfylla och Laura håller med! Kan inte skriva mer, då jag strax ska dra! :] Bilder kommer imorgon!

Så auf Wiedersehen Kex! :]


Några bilder från dagen! :] Vicki, Michal, Laura, jag och Carla.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0