Montag!

Hej Kex!

Då var det måndag igen, vilket betyder att om 9 timmar kommer jag att sitta i klassrummet och prata tyska. Första veckan gick super, så jag hoppas att denna blir minst lika kul och lärorik. Det är otroligt hur snabbt man kommer in i ett nytt språk egentligen( eller ja..nytt och nytt). Jag har en fördel eftersom jag är den enda!! studenten på skolan här som är från Sverige. Det finns en norrman/norska också, men jag har inte träffat honom/henne än. Så jag kan bara göra mig förstådd genom engelska eller tyska - något som jag uppskattar för det mesta.

Ikväll har jag varit på Volksfest igen, för att se det stora avslutfyrverkeriet. Det var mäktigt, kan jag säga! :] Glömde tyvärr kameran här hemma, men Kerstin( min fadder återigen) filmade med mobilen och jag hoppas kunna lägga upp filmer här imorgon! :] Jag vet att jag har lovat massa bilder från helgen, men min dator har fått fnatt och vägrar öppna Windows fotogalleri! På så vis kan jag inte rotera bilderna och då vill jag inte lägga upp dem. That's it!

Nu loggar jag in på SKYPE för att prata med min vän Matina Du Rees Rosén! Om ni undrar vem denna söta tjej är så kolla in www.minnies.se...Check it out guys! :]

+ Vädret idag har varit underbart! 22 grader sol och jag fick lite färg på armarna. Me like!
- "Ja ja" betyder tydligen "Slicka mitt arsle" på tyska!

Auf wiedersehen! :]

Kommentarer
Postat av: Anna

Finaste bloggen får såklart finaste priset :)

-BEAUTIFUL BLOGGER AWARD!kika in på min sida för att läsa vad det innebär Kram

2010-09-14 @ 17:20:16
URL: http://skokartongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0