Kan äntligen gå avklädd i min lägenhet! Good shit!



H
ej Kex! Och ja, burritos är gott!! :]

The end på den första veckan med tyskakursen! Wow, vad fort det gick! Just nu sitter jag och fixar och donar med papper och lite brev jag fick på posten. Jag har alltid gillat att få post, men nu på senare dagar när man har eget boende är det inte lika kul - räkningar, tråkig reklam, pizzabroschyrer.. YOU NAME IT! Lägenheten är förövrigt äntligen städad från tomma kartonger, och gardiner och blommor är köpta! Det blev väl rätt så mysigt? Bättre än en tråkigt sterilt rum i alla fall! Och vet du vad? Det bästa är att jag nu kan gå naken i lägenheten utan att behöva utstå förvånade miner när folk tittar upp mot våning 2 och ser en naken svensk i fönstret!

Jag har nu använt en del av mina kläder, så både idag och igår har jag försökt förstå mig på tvättmaskinerna här, men instruktionerna är inte de bästa. Dock fick jag lite tvättat, vilket jag känner just nu när jag luktar på min nytvättade tröja. :] Igår var det som sagt "Stammtisch" men jag glömde förstås min kamera, så jag var tvungen att sno några pics. Personalen var lite halvdryg, så det blir nog inte många besök på den baren igen.

Nu ska jag äntligen få använda mina joggingbyxor, som jag köpte för inte så längesen. Jag ska ut och springa och måste nämligen försöka hitta en lämplig gåväg till universtitet istället för att hela tiden ta tunnelbanan. :] Wish me luck!

Ps. Har ni förresten hört om någon Diesel-rock som kostar över € 1790? Den var snygg, men priset suuuuuuger! Såg även snygga väskor och dylikt på en Luiz Vuitton-butik, men fick inte ta kort på herrväskorna(WTF??)..töntar! Hade ändå inte haft råd att köpa väskorna, något som personalen troligen visste när jag "Nein danke, ich bin nur neugierig!" (Övers. Nej tack, jag är bara nyfiken!)

I wanna be billionaire, so fuckin' bad!

Vädret idag: Växlande molnighet men regnet ligger just nu i luften , 18 C.

Auf wiedersehen! :]


STARBUCKS VID PEGNITZ


FÖRSTA POSTEN!


HATAR DEM, MEN ÄLSKAR DEM PÅ SAMMA GÅNG


:]


ÄNTLIGEN GARDINER OCH BLOMMOR


LÄGENHET.


VICKY BLEV GLAD AV MIN PRESENT.


SKÖNA FOLK


HMM, PRIS? MATIN!!



Kommentarer
Postat av: malin

JA! haha älskar idol. sjukt mycket bra sångare i år :) btw, det var den SJUKASTE portionen mat jag någonsin sett! :-O

2010-09-09 @ 19:56:26
URL: http://malutb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0