Förvånad.

Hej igen Kex!

Jag är oerhört förvånad över hur lite tid jag spenderar här i min lägenhet! Jag kommer alltid hem sent, oftast en pyttestund innan det är dags att dejta kudden. Nu t.ex. är jag nyss hemkommen från en liten kvällspromenad med Gilles där vi såg ut över Nürnbergs kyrkotorn från Kaiserburg Slott - en väldigt mäktig känsla även om regnet sakta med säkert föll över oss.

Dagen har inte varit så speciell - började med tyskakursen, sedan lunch hos Laura, Carla och Pierre där det bjöds på lite italiensk lunch. Senare åt jag lite mexikansk mat med Kerstin( min lilla fadder...typ!) :] Kvällen avrundades med ett barbesök på en irländsk pub, men det blev ingen alkohol för min del denna kväll. Levern måste ju leva den också.

Imorgon kväll ska jag på något som kallas "Stammtisch", där man går från pub till pub med de andra internationella studerna. Imorgon är det DieRuheStörung som gäller :] Det kan nog bli bra och skojsigt..

Nu gott folk måste jag nanna, men först måste jag skriva 5 meningar med Konjunktiv 2 i tyska. Det låter tråkigt, och tja..det kanske inte är det roligaste man kan göra en kväll som denna. Imorgon blir det shopping på IKEA(Jag har fortfarande inga gardiner och inga blommor i fönstren!!) Illa!

Dagens väder: 18 grader, mestadels molnigt och på kvällen regnskurar.

Guten Nacht! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0