En vecka i Tyskland.

Halloj Kex! :]

Är nyss hemkommen(som vanligt ganska sent), från stan. Jag har fått äta ute nu nästan varje dag, men det har inte blivit så jättedyrt som jag trott. Men tja..det är klart det är billigare att handla hemma, men när man bara har två kokplattor är det inte speciellt kul att stå och laga maten! Sen har jag inte tid eftersom det hela tiden händer något antingen i stan eller utanför i form av utflykter m.m. Jag har varit i Tyskland en vecka idag och det känns verkligen super! Hoppas det håller i sig under hela hösten! :]

Idag hade jag första skoldagen, som bestod av ett skriftligt litet prov i tyska. Klarade det gallant och fick vara i den avancerade gruppen! Hela september kommer bestå av en intensiv tyskakurs, därav i oktober följt av studier i International business, samt språkstudier! Skolan har ett helt gäng med olika språkkurser, så det är bara att välja och gotta sig! :]

Dagens väder: 21 grader sol!

Nedan kommer exempel på hur billigt man kan leva här! ALLT detta gick på €4.90 ≈ 45 kronor! En liter mjölk, 150 g. skinka, 3 st grova frallor, 2 yogurt samt ett gäng med yogurt med bakteriekultur! :D Förövrigt åt jag nästan det godaste jag någonsin ätit igår! Jag åt Wienerschnitzel med tysk potatissallad. MUMS!! Ni ser det nedan! Det kostade bara € 8 , så ingen big deal.

Imorgon blir det mexikansk restaurant, samt lite shopping på H&M - måste nämligen ha tag i några joggingbyxor. Hörs imorgon!

Tschüss! :]

Ps. Vinet är billigare än billigast!


ALDI - det gillar vi!


Visst ser det rätt gött ut?


KAN INTE FÅ NOG!


FEST NÅGON?


HM, NJEA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0