BANKKONTO OCH BANKKORT - CHECK

Tjabbatjena kex! :]

Jag kanske skulle börja med en annan mening i detta inlägg, men faktum är att jag faktiskt även denna kväll nyss är hemkommen. Dagen har spenderats i skolan och hos vänner, där vi såg ICE AGE 3. Vilken underbar film! <3

Sitter och beundrar mitt tyska bankkort också! LIVET KOMMER BLI SÅ MYCKET LÄTTARE! Nu slipper jag ta ut pengar hela tiden. Faktum är att mitt VISA-kort, eller ja..alla VISA-kort, inte accepteras av så många butiker här i Tyskland. Jag skrev i ett tidigare inlägg att IKEA(detta svenska, moderna och fina IKEA) inte accepterade VISA-kort! Väldigt uruselt tycker jag. Men nu så, med mitt SPARKASSE-bankkort blir livet mycket lättare här i Nürnberg.

Ps. Min dator behöver professionell hjälp. Den är inte riktigt som den ska. Det lyser med det är ingen hemma. Alla indianer är inte i kanoten. Ni fattar! :] (Därav min dåliga uppdatering av bilder).

Nu måste jag sova, för imorgon ska jag följa en spanska tjej till skolan. Hon flyttade hit idag, så jag måste försöka lugna hennes nerver lite. Ha det så bra, så hörs vi snart igen. Förhoppningsvis är min dator lite friskare! :]

Pussis! :]



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0