Österrike - Salzburg

Tjena Kex!:]

Jag har varit sjuk, så har mest sovit och gått lektionerna. Igår var det party för vår avdelning här på skolan. Jag har inga bilder från kvällen eftersom jag inte tog med min kamera, vilket i sig berodde på att jag inte vill vara med på bild när jag ser ut som en mumie.

Jag säger bara en sak! SKÖNT. Nu är alla kurser "eventuellt" färdiga och därmed är schemat ett faktum. Denna vecka har varit galen. Vi får välja fritt bland kurserna, men de krockar med varandra, lärarna är sjuka osv.. Jag har varit i skolan ungefär 8 timmar varje dag för att se vilka kurser som passar mig och verkar intressanta osv...Det blir därför med 90 % säkerhet följande ämnen denna höst/vinter:

  • Energy and Development
  • Personnel Management
  • Strategic Management
  • Foundations of business administration
  • Tyskakurs
  • Två stycken konversationskurser i det tyska språket
Yeah, kommer bli en hejare på det tyska språket! ^^

Ska lägga mig TIDIGT ikväll, för tidigt imorgon ska jag och fyra andra åka till Österrike - närmare bestämt Salzburg. Ska bli intressant och se om det är lika vackert som de säger. Vi kan använda Bayern-ticket , vilket betyder att vi kommer komma dit för cirka 55 kronor per person! Det är verkligen INGENTING. Sen att hotellnatten är 180 kronor är en annan sak! Men eftersom SÄFFLES Scandic Hotell , som det förövrigt inte längre heter, tar 700 spänn per skalle verkar priset någorlunda rimligt! Det handlar ju bara om en natt.

Så, bon voyage!! :] En bild på Salzburg, från Google ser du här nedan.




Kommentarer
Postat av: Mmm...artin

Jag tror att 180 kronor/natten skulle betraktas som billigt i majoriteten av världens länder Mathias... ;) Ha en trevlig helg!

2010-10-15 @ 18:41:59
URL: http://mmmartin.blogg.se/
Postat av: mamma

kan du översätta på svenska vad du ska läsa, vi förstår inte sånt språk här i Värmland.



kramar från oss

2010-10-15 @ 18:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0