Helgen snart över.



Hej Kex! :]

Nyss hemkommen från en helt underbar middag! Idag bjöd jag på svenska köttbullar, aka. Swedish meatballs, och Gilles, belgaren som ni vid det här läget vet vem han är, bjöd på en belgisk körsbärssås som han lovade skulle passa perfekt till köttbullarna. Och det viktigaste av allt - han hade rätt! Det var utsökt. Receptet kommer nedan. Ni måste prova! Receptet är förövrigt ett rent plagiat från ICAS hemsida.

Imorgon skall jag möta min tyska familj. Ja, jag kanske inte har berättat, men jag ansökte om ett program på skolan, sk. Mi casa su casa, vilket på spanska rätt och slätt betyder "Mitt hem är ditt hem". Ännu ett sätt att göra mig rikare, både i det tyska språket, men också rikare när det gäller upplevelser, tysk kultur, mm., som det förhoppnings kommer bjudas på. Har hört att Vincent, sonen i familjen, är galen i Starwars, så imorgon får jag väl bli 5 år igen! :]

Byeee! :]



Körsbärssås

Ingredienser:

400 g konserverade körsbär

1 dl strösocker

1 msk potatismjöl

2 msk vatten


Gör så här:

Häll konserverade körsbär och strösocker i en kastrull. Låt det koka upp och sjud på svag värme ca 10 minuter. Blanda potatismjöl och vatten och rör ner i bären. Låt koka upp och ta kastrullen åt sidan. Låt såsen svalna och sim salabim har du en körsbärssås. Mycket enkelt och snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0