ÄNTLIGEN FRAMME I NÜRNBERG!

Hej mina kex! =)

Nyss hemkommen till hotellet, svettig från LIDL då jag var ute i sista minuten innan stängningsdags. Igår vid 18.15-tiden landade jag då här , i Nürnberg. WUNDERBAR! En student från skolan kom och hämtade upp mig och visade mig runt lite innan hon lämnade mig här på hotellet. Hennes namn är Kerstin :)

När jag kom in i hotellet blev jag väldigt förvånad. De berättade att det hade blivit nåt fel och de var tvungen att ändra mitt rum. De kallade det uppgradering. Så istället för ett rum med 120-säng fick jag ett businessroom med eget litet kök, kylskap, en King Size- säng! Och inte nog med det! På andra våningen(fick ett rum med två våningar!!) står min säng. Så inatt sov jag i mitten av sängen för att ta del av sängen maximalt. Mycket skönt. (Några bilder ser ni nedan förresten, dock är internet dåligt så laddar bara upp några idag!)

Idag har vi vandrat genom stan...lääääääänge! Jag åt på äkta italiensk restaurant, tog en tysk öl och såg Nürnberg City. Ölen smakade gott och staden är stilig, ren och en perfekt mix av gammalt och nytt, dock med många kranar och renoveringsobjekt för tillfället, heh! De håller t.ex. på att bygga om utanför hotellet, så personalen sa att internet inte var så bra för tillfället, vilket som sagt stämmer helt och hållet. Därav blir det inga fler meningar i bloggen för dagen! :]

Btw, imorgon kommer jag flytta in i min lägenhet. :] Då blir det förhoppningsvis shopping på IKEA, och jag ser fram emot att översätta alla svenska namn på saker och ting!

Sammanfattningsvis: Min första dag som boende i Nürnberg har varit perfekt! Auf wiedersehen Kex! =)
lorenzkirche

Kommentarer
Postat av: ingalill

Fina bilder, ser ut att vara en trevlig och mysig stad. Med mycket god mat och dryck. Där kommer du att trivas.

2010-08-31 @ 21:23:08
Postat av: nettaan

Jag gillart ;)



-"Ölen smakade gott och staden är stilig, ren och en perfekt MIX av gammalt och nytt."



låter som en hel dunderunderbrdag hörru! Bäst för din lght att internetet är bra där, nnars kma jga ner och bonkar skiten ur den haha :)

2010-08-31 @ 21:40:02
Postat av: ocka

nurnburger såg allt bra rolig ut hehe

2010-09-01 @ 21:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0