Dåliga nyheter...

Hej Kex!:]

Jag har nyss ätit en macka med skinka och pesto - wunderbar! Har haft två tyskakurser idag, samt en presentation på tyska om Sverige. Alltid svårt att uttrycka sig i något annat språk. Det tar så mycket energi. Vad jag dock gjorde var, att jag bara kopierade presentationen som jag använde på Nordic Night. Det var bara lite översättning som behövdes. ;P

Fick en väldigt dåligt nyhet idag. Min kusin och hennes man som skulle komma hit nästa helg har tvingats att avboka pga sjukdom. :( Väldigt tråkigt eftersom jag ville visa dem stan, hur jag bor, aktiviteter, sevärdheter mm. Men jag hoppas att behandlingen funkar och att hon blir frisk så snart som möjligt. <3 Jag får glädjas av att vara här i Tyskland nu istället och allt jag skall göra innan jul; Barcelona och Prag t.ex. Det kommer bli super!

Skall ta tag i papprena om "Ryan Air" nu som jag skall läsa till morgonens Strategic Management. Jag har tyskaläxa också! :( Tycker jag haft nog med tyska idag!

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0