PRAG, del 2

Hej Kex! :]
Första lektionen idag var inställd, så istället har jag sovit 10 timmar. Väldigt behövligt kan jag säga. Har nyss varit på tyskalektion och fick reda på att istället för ett prov med all svår  grammatik, så ska jag hålla ett föredrag i januari istället. Det blir nog bra det. Vill helst inte tänka på slutet eftersom jag inte vill att min erasmus-tid skall vara över..

Men men, nog om det. Jo, jag var ju i Prag och jag har laddat upp bilder på FB, så jag har ingen direkt lust att ladda upp dem här. Vad gjorde vi då i Prag? Jo, stan är väldigt vacker, har ett brett utbud av mat, MEN besitter ett tråkigt och otrevligt folk, så man kan väl säga att vi åt massa mat och pratade ytterst lite med befolkningen. Det är synd att de är så otrevliga eftersom det är så många turister i stan, men de får väl räkna med att de kommer tillbaka pga. stans skönhet eller dylikt. JAG KOMMER KOMMA TILLBAKA FÖR PARTYT. Ja, som erasmus-student och ett nytt perspektiv på livet, partajade jag(alla för den delen) til 100 % och tog tillvara på den tid vi hade. Ölen kostade € 1 , drinkarna € 3.5, så det var inte så mycket att tveka om. Vi provade 4 klubbar på 2 dagar, vilket inte är illa pinkat!

Andra droger, som förövrigt är HELT tillåtet i Tjeckien som första Europeiska land någonsin, höll jag mig förstås borta från! :] Varför behöver jag väl inte säga och jag vill inte diskutera politik här, så NEJ. Stan har jättefina saker man kan titta på ; allt från Karlsbron, till Drakula-katedralen, Dancing House, Europas största nattklubb, alla kyrkor, byggnader osv.. Men jag kan väl dra deras regler för er som är intresserade. Varje person får ha 5 cannabisplantor hemma, röka hasch, inneha små mängder kokain, heroin och LSD, men det måste vara för privat bruk. De är smarta tjeckerna..NOT. :]

Något annat som förvånade mig lite var att klubbar osv, har rum där man kan träffa folk för att ha sex. mysa eller vad man nu kan göra. Visst, vill man så kan man, men eh..inte något för en "lagom" svensk kanske. Eller så har jag väl inte varit på tilltäckligt många klubbar i Sverige, vem vet..det kanske sker någon förändring! ;) Jag föredrog att stå och prata med mina kompisar MED snuskisarna i rummet. Man kan alltid höra roliga historier och levnadsskildringar. :] Speciellt när de vet att man är turist och inte tjeck!

Nu skall jag äta pannbiff med Spätzle (tysk pasta) och sen ska jag ta ut kläderna ur tvättmaskinen. Byeee! :]

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Haha lite som Holland då... klart att man ska ha fem cannabisplantor hemma. Mänsklig rättighet liksom! Eller inte...!

2010-12-07 @ 16:52:13
URL: http://erikaskrikas.blogg.se/
Postat av: nenne

Hej KEX! :) haha, låter som att prauge hade en del att erbjuda.. Låter nästan som att det hade vart riktigt kul att prova på en och en annan kebab MIX och chockladmousse där ngn gång i framtiden! hehe

Hoppas tvätten kom ut hel! Puss o kram på dig.

2010-12-07 @ 18:06:45
URL: http://monpetit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0